Reflectiemoment op goed werkgeverschap

Reflectiemoment op goed werkgeverschap

Elke keer dat we hier schrijven over Goed Werkgeverschap is voor mij ook weer een reflectie momentje. Nu Doreen van der Pols en ik bij het HR Expert Bureau van steeds meer collega's de werkgever zijn vraagt dat ook van onszelf het continue blijven werken aan Goed Werkgeverschap.
Ik kan hier nog zo stellig beweren hoe je iets moet doen of een HR advies geven...dan moet je het in de praktijk natuurlijk ook goed doen. Na een pittig eerste jaar als werkgever, hebben we nu echt onze draai gevonden als werkgever. Wanneer je eerst alles met z'n twee doet zit er veel in je hoofd, dat kan niet meer wanneer je alweer met 7! collega's bent.

Wat zijn voor ons onder andere factoren van goed werkgeverschap:
💡 transparante en open communicatie. Hoe gaat het met de organisatie (financieel) welke nieuwe ideeën zijn er en wat kan er wel en wat nu nog niet (investeringen). Duidelijkheid over belonen.
💡 een fijne werkomgeving. Wij hebben een fijne werkplek met twee ruimtes in de Caballero Fabriek. Toch zijn we met elkaar in overleg hoe we de focus kunnen bewaren op drukke kantoordagen.
💡 meedenken en invloed uitoefenen. Het leuke aan het zelf zijn van een start up is de ruime mogelijjkheid voor eigen inbreng. Een nieuwe workshop, een nieuw HR project of een andere werkwijze. Alles is nog bespreekbaar en te vormen zodat we met elkaar de kwaliteit kunnen verbeteren.
💡 van elkaar leren en zo zorgen dat iedereen zich kan blijven ontwikkelen. er is niet 1 persoon die alles weet. Wij hebben op verschillende momenten cultuurochtenden/middagen met elkaar waarin we samen leren. Ook delen we interessante casuïstiek met elkaar in een wekelijks overleg.
💡 regelmatige check-ins. Hierin is Doreen onze drijvende kracht. Maar ook elkaar feedback durven geven en dit ook terug kunnen ontvangen.
💡 autonomie en vertrouwen. Echt geloven dat iedereen die bij ons werkt goed is in het HR vak en daardoor veel ruimte geven voor eigen inbreng, verantwoordelijkheid en vertrouwen. Sommige eigenaren vinden dit lastig, ik vind het een verademing dat dit kan omdat we zulke toppers in dienst hebben.

Bovenstaande proberen we niet alleen bij HR Expert Bureau te doen, maar ook toe te passen bij onze klanten en te analyseren welke onderdelen nog kunnen verbeteren of nog opgezet moeten worden. Dit heeft weer een direct effect op werkgeluk, motivatie en zorgt voor minder verloop en minder verzuim.
Natascha Hartog, Linde Hagoort, Saskia Rejhons, Gerben van Deijk

Wat zijn de risico's bij ziek uit dienst?

Wat zijn de risico's bij ziek uit dienst?

Een pluim voor jou

Een pluim voor jou