๐— ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜‡๐˜‚๐—ถ๐—บ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ฎ๐—ป๐˜€ ๐Ÿ’ก

๐— ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜‡๐˜‚๐—ถ๐—บ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ฎ๐—ป๐˜€ ๐Ÿ’ก

Voor velen misschien niet het meest sprankelende thema binnen HR, maar wel ontzettend belangrijk. Verzuim is het onderwerp waar wij zelf de meeste juridische vragen over krijgen. Elke situatie van elke medewerker is anders en vraagt om specifieke begeleiding. Voor leidinggevenden is verzuim vaak een onbekend terrein, en voor een organisatie kan het onzeker zijn of de juiste stappen worden genomen. Door het te zien als kans en niet als een situatie buiten jouw cirkel van invloed, kan verzuim een onderwerp worden met een positieve invalshoek. ๐Ÿ™‚

Bij een van onze klanten hebben we het verzuimbeleid verbeterd door frequent verzuim tijdig te signaleren en hierover in gesprek te gaan met de medewerkers. Niet met een controlerende houding, maar door open vragen te stellen over de persoonlijke situatie ๐Ÿ’ฌ. Zo blijf je op de hoogte van elkaar en kun je inspelen op de specifieke omstandigheden. Het doel is om langdurig verzuim binnen de organisatie te voorkomen, waarbij je de medewerker helpt zijn grenzen te leren kennen en deze ook aan te durven geven binnen het team. ๐Ÿ’ช

Wist je dat de Wet verbetering poortwachter duidelijke richtlijnen biedt voor de begeleiding van zieke medewerkers? Wij begeleiden regelmatig vraagstukken omtrent verzuim en kunnen hierbij een informerende en ondersteunende rol spelen. En door een kans te creรซren kun je omtrent verzuim mooie faciliteiten en activiteiten aanbieden, zoals trainingen over werkdruk of gezamenlijke sportmogelijkheden ๐Ÿƒโ€โ™‚๏ธ . Net waar de organisatie behoefte aan heeft. Niet alleen goed voor het verzuim, maar ook voor de teambuilding! ๐Ÿ’ซ

Hoe gaat jouw organisatie om met verzuim?

Een goede werkhouding is belangrijk, maar waarom?

Een goede werkhouding is belangrijk, maar waarom?

๐†๐จ๐ž๐ ๐ณ๐จ๐ซ๐ ๐ž๐ง ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ฃ๐ž ๐ฆ๐ž๐๐ž๐ฐ๐ž๐ซ๐ค๐ž๐ซ๐ฌ ๐ข๐ฌ ๐ฆ๐ž๐ง๐ฌ๐ž๐ง๐ฐ๐ž๐ซ๐ค

๐†๐จ๐ž๐ ๐ณ๐จ๐ซ๐ ๐ž๐ง ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ฃ๐ž ๐ฆ๐ž๐๐ž๐ฐ๐ž๐ซ๐ค๐ž๐ซ๐ฌ ๐ข๐ฌ ๐ฆ๐ž๐ง๐ฌ๐ž๐ง๐ฐ๐ž๐ซ๐ค