Hoe ga je van een P&O afdeling gericht op administratie naar een afdeling HR waarbij de medewerkersbeleving centraal staat?
Hoe ga je van een P&O afdeling gericht op administratie naar een afdeling HR waarbij de medewerkersbeleving centraal staat? Is dit mogelijk voor kleine organisaties en welke stappen moet je zetten om te komen tot een afdeling waar wordt gewerkt aan het verbeteren van de medewerkersbeleving samen met stakeholders in de organisatie?
Vorige week zaten Doreen van der Pols en ik met het bestuur van een heel mooie snelgroeiend zorgorganisatie om tafel om deze stappen te bespreken en een planning te maken.
Wat moet je in elk geval doen:
-maak van de medewerkersbeleving niet het "feestje" van HR. Zorg dat je samenwerkt met leidinggevende, zorg voor een goede opleiding van leidinggevenden en heel frequent contact met medewerkers.
-hoe staat het nu met de medewerkersbelevingen, welke quick wins zijn er te behalen in de reis van de medewerker, van onboarding tot het exit gesprek? Deze analyse is key wanneer je van start wilt.
-meten is weten, meet frequent wat de medewerkers aandragen als verbeterpunten en organiseer verbeterworkshops met de medewerkers om verbetering aan te pakken en door te voeren
Wil jij ook dat wij analyseren waar voor jullie organisatie verbeterpunten liggen en met welke stappen we jullie vervolgens direct kunnen helpen? https://lnkd.in/dVBJjHZ #hrexpert #hradvies #medewerkersbeleving